Endringslogg
En liste over alle justeringer og feilrettinger med ukentlige oppdateringer. Om du ønsker å lese mer om kommende oppdateringer, anbefaler vi å sjekke vårt Roadmap.
8. april 2025
Feilrettinger
🪲Admin – Mindre tekstendringer.
🪲Admin – Enkelte kunder opplevde problemer med å eksportere prislister per kundegruppe. Dette er nå løst.
🪲Admin – I enkelte tilfeller viste loggen på varekortet et salg dobbelt på grunn av en visningsfeil. Visningsfeilen er nå fikset.
🪲CRM – Grafen i CRM-modulen hadde en visningsfeil slik at årstall ikke samsvarte med statistikken. Visningsfeilen er nå fikset.
1. april 2025
Nye funksjoner
⭐Kasse – Fra 01. April endres regelverket for retur på Loomis-terminaler grunnet nye EU-regler for å forhindre hvitvasking. Returen må gjøres til samme kort og må være på samme beløp eller mindre enn ved salget.
⭐Admin – Du kan nå importere strekkode per enhet ved bruk av egendefinert felt.
⭐Admin – PDF-formatet på arbeidsordre forbedres. Tomme egendefinerte felter for serienummer vil ikke vises på arbeidsordren lenger.
⭐Admin – Du kan nå importere medarbeidere med e-postadresser, aktivere medarbeider på mer enn én avdeling og sette dem som aktive/inaktive ved import.
Feilrettinger
🪲Admin – Feil ved opplasting av produktbilde er nå fikset.
25. mars 2025
Nye funksjoner
⭐Admin – Det er nå mulig å legge til lenke for Personvernerklæring på nettbestillingen og bordbestillingen til Duell.
18. mars 2025
Nye funksjoner
⭐Admin – Når det opprettes en ny kunde eller en eksisterende kunde redigeres, skal organisasjonsnummeret nå hente adresse og navn fra Brønnøysundregisteret. Det er mulig å overskrive eller redigere informasjonen fra organisasjonsnummeret om ønskelig.
⭐Admin – Det er nå mulig å eksportere varer med take-away pris som egen kolonne.
Feilrettinger
🪲Admin – Utregning av kostpris skal nå beregnes fra antallet på alle avdelinger, og ikke bare avdelingen som brukeren er inne på.
🪲Kasse – Kundeskjerm viste ikke varer med antall under 1. Om en vare hadde antall 0,5 for eksempel, ville ikke antallet vises på kundeskjermen. Dette gjaldt bare varelinjer med antall under 1 og antall i minus.
🪲Kasse – Om antall på en vare inneholdt desimaler (for eksempel 1,5) i handlekurv og antallet ble justert med pluss- og minusknappene, ville antall desimaler også endres. Dette er nå fikset slik at pluss- og minusknappene vil kun øke eller redusere antallet med én hver gang det justeres, og ikke påvirke desimalene i antallet.
🪲Kasse – Om Enter-tasten ble trykket mens inne på et redigerbart felt (antall, pris, rabatt) på en vare med rabatt i handlekurven, ble rabatten på varen automatisk justert med 5%.
11. mars 2025
Nye funksjoner
⭐Kasse – Interne notater på bookinger vises nå i kasse.
⭐Admin – Teksten i Administrasjonspanelet er nå større, slik at det blir lettere å lese.
Feilrettinger
🪲Ordre – Om det ble forsøkt å eksportere Excel-fil av kundeordre og bedriften bare hadde én avdeling, ble ikke alle kolonner eksportert slik de skulle. Dette er nå fikset, slik at antall avdelinger ikke påvirker eksporten.
4. mars 2025
Feilrettinger
🪲Ordre – Formatet på tilbud og ordre er forbedret når de inneholder delsum.
🪲Ordre – Om det ble lagt til en tekstlinje i kundeordren, tok delsum kun høyde for varene som var lagt til etter tekstlinjen. Dette er nå ordnet slik at delsum inkluderer prisen av alle produkter i kundeordren, ikke bare varelinjene som følger tekstlinjen.
🪲Ordre – Det er ikke lenger mulig å generere pakkseddel om varene i ordren ikke har tilstrekkelig antall på lager.
🪲Ordre – Om kunde- og arbeidsordre ble filtrert på faktureringsstatus, ble ikke alle ordrene filtrert på rett status.
🪲Admin – Alle brukertilganger aktiveres nå automatisk når medarbeidere importeres.
🪲Admin – Det er nå mulig å slette opplastede filer fra leverandørkortet.
🪲Admin – CSV-eksporter fjernet 0-tall i begynnelsen av varenr, strekkode og leverandørens varenr, noe som førte til at det ble feil siffer. Kolonnene var formatert som tall, men er nå endret til å være formatert som tekst.
🪲Admin – Mindre tekstendringer.
18. februar 2025
Nye funksjoner
⭐Shopify – Shopify-integrasjonen er nå oppdatert i henhold til endringer fra Shopify sin side. Dette sikrer kontinuerlig flyt av varer, kunder og ordre.
⭐Kundeklubb – Diller-integrasjon for kundeklubb er nå på plass🥳 Diller er en lojalitetsplattform som enkelt lar butikker identifisere, nå ut til og beholde kundene sine. Dette vil si at våre kunder kan opprette en kundeklubb, hvor de kan tilby sine kunder kuponger med kroner og prosent. Kundebasen i Duell vil ikke synkroniseres; De må opprette kunder i Diller for kundeklubben, noe de kan registrere fra kassen gjennom en knapp.
11. februar 2025
Nye funksjoner
⭐Kasse – Ytterligere optimaliseringer av synkroniseringsprosessen
⭐Kasse – Synkroniseringsoptimalisering: Slettede varer lagres ikke lenger lokalt på kassen. Det vil derfor ikke være mulig å ta retur av et salg som inneholder en slettet vare.
⭐Admin – Duell støtter nå engelsk PDF-versjon av tilbud, arbeidsordre og kundeordre.
⭐Admin – Om brukernavn eller passord til Administrasjonspanelet ikke møter kravene for antall tegn, kommer det en varselmelding som informerer om krav til brukernavn eller passord basert på hvilke felt som ikke møter kravene.
Feilrettinger
🪲Admin – Tidligere ble tekstmaler vist i tilfeldig rekkefølge i alle typer ordre, uavhengig av hvordan de var satt opp. Nå følger tekstmalene den angitte rekkefølgen.
🪲Admin – Om en kunde manglet telefonnummer eller e-postadresse da brukeren forsøkte å sende faktura, ville et vindu åpnes med informasjon om hvilket felt som manglet. Selv om det ble trykket Avbryt og kundekortet fremdeles manglet relevant informasjon, ble det fremdeles forsøkt å sende en faktura til kunden. Det er nå mulig å avbryte uten å faktisk sende faktura. Ved å trykke på «Lagre» vil faktura sendes.
🪲Admin – Loggen kunne vise feil lagerstatus om ordren var laget før 01.01.2025. Nå viser loggen oversikt av faktisk lagerstatus og ikke bare lagerstatus fra inneværende år. Oppdateringen har tilbakevirkende kraft.
🪲Booking – Det var ikke mulig å endre pris på en booking om MVA-sats var 0%, men det er nå mulig å endre pris på booking uansett MVA-sats.
🪲Booking – Ressurser på “Leie”-arrangement var tilgjengelig for begge avdelinger selv om den var booket på den ene avdelingen. Ressurser skal nå vises som utilgjengelig om de er booket, selv om bookingen gjelder en annen avdeling.
4. februar 2025
Nye funksjoner
⭐Kasse – Nå er det mulig å registrere tips i kasse på V4🤩
Ved bruk av integrert terminal, hentes tipsen automatisk. Ved bruk av kontant eller andre manuelle betalingsmetoder, vil du kunne registrere tips via den nye «tips-knappen» i kassen. Dersom kunder betaler for mye og ønsker å tipse, er det mulig å velge at ekstrabeløpet kan registreres som tips. Tips-funksjonen følger med restaurantmodulen.
⭐Admin – Tidligere har rabattkolonnen og rabattprosent blitt vist på ordrebekreftelsen uansett om ordrelinjen er rabattert. Om ordrelinjen ikke inneholder rabatt, skal ikke rabatt 0% vises for ordrelinjen. Om ordren ikke inneholder rabatt, skal rabattkolonnen skjules fra ordrebekreftelsen.
⭐Admin – Når det opprettes kundeordre, arbeidsordre eller tilbud, blir kontaktperson forhåndsvalgt som mottaker for ordrebekreftelse. Dette gjelder bare kunder som har kontaktperson inne med e-postadresse.
⭐Admin – Når det opprettes kundeordre, arbeidsordre eller tilbud, blir kontaktperson forhåndsvalgt som mottaker for ordrebekreftelse. Dette gjelder bare kunder som har kontaktperson inne med e-postadresse.
⭐Admin – Kontaktperson og kontaktinformasjonen deres vises nå i PDF av pakkseddel etter Notis-feltet.
⭐Admin – Det er nå mulig å filtrere på produsent i oversikten over bestillingsforslag.
Feilrettinger
🪲Booking – Dersom «Vis sluttidspunkt» var deaktivert på et arrangement ble det likevel vist på PDFen til ordrebekreftelsen. Dette er nå løst.
🪲Booking – Mindre tekstendringer i SMS-ordrebekreftelse.
28. januar 2025
Nye funksjoner
⭐Kasse – Det er nå mulig å trekke varer fra lageret til en annen avdeling direkte i kassen, slik at salg kan gjennomføres i en avdeling, mens kunden henter varen i en annen.
⭐Kasse – Ytterligere optimaliseringer av synkroniseringsprosessen.
Feilrettinger
🪲Poweroffice – Ved retur med kreditt som betalingsmetode i kassen mot Poweroffice kunne det i noen tilfeller føre til feil totalpris i Poweroffice, men korrekt totalpris i Duell.
🪲Admin – Noen kunder kunne oppleve at kostpris ble automatisk justert grunnet formatteringsfeil.
🪲Visma Business – Forsøk på å generere Visma Business .EDI-filer fra fakturaordre førte til en feilmelding om å sette opp VB-integrasjonens innstillinger først. Dette er nå fikset.
🪲Admin – Interne notiser og leveringsinformasjon ble ikke med til en kopiert og snudd ordre. Dette er nå fikset.
🪲Admin – Mindre tekstendringer.
22. januar 2025
Nye funksjoner
⭐CRM-modul – Det er nå mulig å sette kredittgrense på kundekort🤩 Funksjonen henter informasjon fra PowerOffice, men det er planlagt at den fungerer med flere integrasjoner. Du må ha CRM-modulen for å ta i bruk kredittgrensen.
Du må aktivere en innstilling på kundekort for at kredittgrensen skal gjelde for kunden. Systemet vil sjekke eventuell kredittgrense og tilgjengelig kreditt. Du vil få valget om å overstyre kredittgrensen om ordren overstiger kredittgrensen satt på kunden.
21. januar 2025
Nye funksjoner
⭐Duett – Kontoplanen støtter nå kontonummer med virksomhetskode for landbruk i Duett.
⭐Kasse – Referansenummer fra kundekortet kan ikke lenger redigeres fra kassen. Dette må gjøres inne i Administrasjonspanelet.
Feilrettinger
🪲Admin – Feil antall ved import av varetelling. Om et produkt var listet flere ganger i regnearket, ble bare det siste punktet importert til systemet. Dette er nå fikset.
🪲Kasse – Selv om Takeaway var aktivert som standard ved oppstart i Administrasjonspanelet, ble det ikke alltid aktivert i kasse ved oppstart. Dette er nå fikset.
7. januar 2025
Nye funksjoner
⭐Kasse – Ytterligere optimaliseringer av synkroniseringsprosessen
⭐Ordremodulen – Produktsøk i ordremodulen har blitt mer oversiktlig. Det har også kommet en kolonne for leverandørens varenummer.
⭐Kundeordre – Kundeordreoversikten lastes nå inn raskere. Som et tiltak for å forbedre hastigheten, må du nå trykke på «Oppdater tilgjengelig» for å få frem tilgjengelig antall per ordrelinje. Om ønskelig, kan du filtrere på Tilgjengelig for å laste inn alle varer med lagerstatus Ikke på lager, Delvis på lager eller På lager.
⭐Visma NXT – Det er nå mulig å gjøre et prisoppslag i kassen for deg som bruker Visma NXT som master. Handlekurven må inneholde minst én vare, og en kunde må være valgt for å kunne bruke prisoppslag.
Feilrettinger
🪲Salgskvittering – Visningsfeil i antall desimaler på gavekort og tilgodelapp i PDF-visning av salgskvittering og kunne føre til at verdien av gavekortet/tilgodelappen ble redusert til 0,-. Dette er nå fikset.
🪲Kasse – Byttelapp skrives nå ut for hvert antall av varen og ikke per varelinje.
🪲Kasse – Noen kunder opplevde terminal differanse sporadisk på oppgjør. Dette er nå fikset.
🪲Bookingordre – Når det ble utført retur av en booking med kreditnota, dukket beløpet opp på dagsoppgjør under Til fakturagrunnlag. Dette er nå fikset.
🪲Admin – Eksisterende egendefinerte felt kan ikke lenger endres på og må heller slettes og opprettes nye.
🪲Varer – Eksporterte filer inneholdt en kolonne med Pris eks MVA, selv om det ikke ble huket av før eksport. Dette er nå fikset.
🪲Kasse – Noen kunder opplevde at retur-knappen var utilgjengelig ved lasting av bare de 5 siste salgene. For at retur-knappen skulle bli tilgjengelig, måtte kunden laste inn flere salg. Dette er nå fikset.
🪲Admin – Mindre tekstendringer.
1. januar 2025
🪲Vi utførte en automatisk sjekk av lager for å sikre at logg og lagerstatus stemmer overens. Dette vises som en automatisk lagerkontroll i Varetelling. Logg på varekort ble slettet etter den automatiske lagerkontrollen og begynner derfor fra 01.01.2025. Dette har ikke ført til noen endring på lagerbeholdning.
17. desember 2024
Nye funksjoner
⭐Det er nå mulig å hente opp og betale faktura fra Visma NXT i kassen.
⭐Nå lagres kun de fem siste salgene under «salg» på kassen. For å vise flere salg må man manuelt velge å laste inn. Dette betyr også at det kan kun skrives ut kopi av kvittering for de fem siste salgene.
Feilrettinger
🪲Bestanddeler som legges til / fjernes vil nå vises i handlekurven.
🪲Fobedret logikken for hva som skjer når det byttes avdeling på en enhet.
🪲En feil som forårsaket at feil dato/klokkeslett ble valgt ved registrering av bestilling til kjøkkenet er nå løst.
🪲 Bunntekst på byttelapper printes nå korrekt. (Dersom teksten er endret må en logge ut og inn av kassen for at det skal oppdatere seg)
🪲Noen kunder kunne oppleve at det ikke var mulig å laste ned «Salg av varer» rapporten i Excel format dersom spesifikke filter var i bruk. Dette er nå løst.
🪲SUM manglet i nedlastet PDF/Excel fra «Salg av varer» rapporten når «Slå sammen per» filteret var satt til noe annet enn «Varegruppe». Dette er nå løst.
🪲Ved eksport av vareregisteret med filter for min/maks.lager aktivert ble ikke eksporten generert. Dette er nå løst.
🪲Lenken til en restet arbeidsordre fra varekortet lenket tidligere til en tom side., men nå lenker den til den faktiske ordren.
🪲Det er i noen tilfeller oppdaget avvik mellom antall på lager i varekortet kontra antallet som vises i loggen på varekortet. Dette er nå løst slik at det skal være konsekvent. Løsningen for dette har ikke tilbakevirkende kraft, men vil være korrekt fra og med neste varetelling.
10. desember 2024
Nye funksjoner
⭐Det er nå mulig å printe etikett direkte fra varekortet.
⭐Innkjøpsordre/Varemottak: Når du bruker «Tab» tasten på tastasturet, hopper markøren nå til de mest logiske feltene slik at man kan jobbe mer effektivt.
⭐Det er nå mulig å vise leveringsadressen i oversikten over kunde- og arbeidsordre. Dette gjøres ved å åpne kolonnevelgeren og deretter velge «Adresse».
⭐Det er nå mulig å hente opp og betale faktura fra Visma.NET (Visma Financial) i kassen.
Feilrettinger
🪲Optimalisert hvordan lager synkes fra Visma.NET dersom Visma.NET er master.
🪲Enkelte kunder kunne oppleve at utskrift av plukkliste tok lang tid. Dette er nå løst.
🪲Personal- og timelisten er nå oppdatert til å sortere på innstemplingsdato i stedet for navn på medarbeider. Dette sikrer at listen alltid vises i datoorden både på skjerm og i eksportert PDF.
🪲 Optimalisert lastetiden ved åpning av bookingordre.
🪲Nedlastning av bookinger fra den detaljerte bookingoversikten til excel er nå betydelig raskere.
🪲Mobilvisning: Dersom kassen hadde en oppdaterting tilgjengelig eller var offline, ble visningen av kassebildet feil. Dette er nå løst.
🪲Lagt til en ekstra validering ved bruk av «parker ordre» i kassen.
10. desember 2024
Nye funksjoner
⭐Det er nå mulig å printe etikett direkte fra varekortet.
⭐Innkjøpsordre/Varemottak: Når du bruker «Tab» tasten på tastasturet, hopper markøren nå til de mest logiske feltene slik at man kan jobbe mer effektivt.
⭐Det er nå mulig å vise leveringsadressen i oversikten over kunde- og arbeidsordre. Dette gjøres ved å åpne kolonnevelgeren og deretter velge «Adresse».
⭐Det er nå mulig å hente opp og betale faktura fra Visma.NET (Visma Financial) i kassen.
Feilrettinger
🪲Optimalisert hvordan lager synkes fra Visma.NET dersom Visma.NET er master.
🪲Enkelte kunder kunne oppleve at utskrift av plukkliste tok lang tid. Dette er nå løst.
🪲Personal- og timelisten er nå oppdatert til å sortere på innstemplingsdato i stedet for navn på medarbeider. Dette sikrer at listen alltid vises i datoorden både på skjerm og i eksportert PDF.
🪲 Optimalisert lastetiden ved åpning av bookingordre.
🪲Nedlastning av bookinger fra den detaljerte bookingoversikten til excel er nå betydelig raskere.
🪲Mobilvisning: Dersom kassen hadde en oppdaterting tilgjengelig eller var offline, ble visningen av kassebildet feil. Dette er nå løst.
🪲Lagt til en ekstra validering ved bruk av «parker ordre» i kassen.
3. desember 2024
Nye funksjoner
⭐Lageroversikt: Vi lanserte tidligere mulighet for å laste ned en samlet lageroversikt for alle avdelinger i excel format. Denne funksjonen er nå endret til at man kan velge hvilke avdelinger en ønsker å inkludere i rapporten.
⭐Det er nå mulig å laste ned oversikten over ordre i excel format for følgende ordretyper:
– Innkjøpsordre
– Varemottak
– Kundeordre
– Arbeidsordre
– Tilbud
Listen som lastes ned vil inneholde data basert på valgte kolonner og aktive filtere.
Feilrettinger
🪲Bookingordre: I ordrebekreftelse PDFen basert på en bookingordre ble kontaktperson feilaktig inkludert i notisfeltet uten korrekt linjeskift. Dette er nå rettet og kontaktperson vises på en egen linje.
🪲Ordre: Når kunden på en ordre ble endret, ble ikke adresse og leveringsadresse oppdatert. Adressene vil nå alltid følge valgt kunde.
🪲Varetelling: Nedfallsmenyen for valg av avdeing ble ikke vist riktig på mobil. Dette er nå rettet slik at visningen er korrekt.
🪲Varetelling: For brukere med lagerlokasjoner aktivert kunne antallet per lokasjon vise «NaN» kontra «0» dersom det var tomt på lager. Det vil nå alltid vise «0» dersom det er tomt på lager.
🪲CRM: Ved valg av «Solgte varer» i CRM-Modulen ble ikke alltid kunden riktig lastet inn i rapporten for salg av varer. Dette er nå rettet.
🪲Kasse: For kunder som bruker mange egendefinerte felt er nå synkronisering mellom Duell Admin og kasse betydelig raskere.
🪲Kasse: For kunder som bruker Arrangementmodulen er nå synkronisering mellom Duell Admin og kasse betydelig raskere.
28. november 2024
Feilrettinger
🪲Forbedret logikken vedrørende hvilken data som synkroniseres ved bytte av avdeling for å redusere lastetiden.
🪲Søkefeltet i kassen ble ikke nullstilt etter at en la til en vare med «åpen pris» etter å ha søkt eller scannet denne varen. Det er nå løst
26. november 2024
Nye funksjoner
⭐Vareoversikten viser nå varene sortert etter nyeste varer først. Tidligere viste oversikten de eldste varene først.
Feilrettinger
🪲Varetelling: En feil som forårsaket at kolonnen «Diff» ikke viste korrekt verdi er nå løst.
🪲Kundeordre: Det var i noen tilfeller ikke mulig å generere pakkseddel dersom ordren inneholdt varer i minus. Dette er nå løst.
🪲Visma.NET: Rettet en visuell feil der feltet for kostnadsbærer så tomt ut, selv om det hadde en verdi.
🪲Antall tilbud som vises på kunder med CRM-modulen viser nå korrekt antall aktive tilbud, ekskludert avslåtte og aksepterte. Tidligere viste den kun aksepterte tilbud.
🪲Kundeordre betalt i kassen ble ikke alltid oppdatert med korrekt status i administrasjonspanelet. Dette er nå løst.
19. november 2024
Nye funksjoner
⭐Varenummer + Leverandørens varenummer vises nå i sin helhet i vareoversikten. Tidligere ble varenummeret avkortet slik at man ikke så hele nummeret. Dette er også korrigert i lageroversikten, bestillingsforslag samt funksjonaliteten «velg varer».
⭐Funksjonen «Velg varer» har fått en grafisk oppdatering for bedre samsvar med resten av systemet.
⭐Ikonene for «Endre kunde», «Kundekort» og «Fjern kunde» i ordremodulen er oppdatert.
Feilrettinger
🪲En feil som forårsaket at varekortet ikke alltid lastet inn riktig er nå løst.
🪲Kombinasjonen av «Ta med» og «Spør om pris ble tidligere fjernet. Som en følgefeil av dette var det ikke mulig å aktivere «Spør om pris» uten å ha «Ta med» modulen. Dette er nå rettet.
🪲Noen kunder kunne oppleve at data manglet i perioderapporten hvis perioden inneholdt en kombinasjon av oppgjør med og uten integrert kortavstemming. Dette er nå løst.
🪲»Til dato» i fakturagrunnlagsoversikten manglet et siffer. Det er nå korrigert.
🪲I noen tilfeller så det ut som kontaktperson manglet fra kundeordre selv om den var definert. Dette er nå løst.
🪲»Vår ref» på pakkseddelen viser nå alltid den medarbeideren som er valgt i ordren.
🪲For alle som har aktivert innstilling for priser eks mva i ordremodulen vil det nå være pris eks mva som vises ved søk av varer.
🪲Noen kunder kunne oppleve at låsing av innkjøpsordrer ikke var mulig dersom den inneholdt store mengder produktdata. Dette er nå rettet.
🪲Bestillingsforslaget lastet ikke alltid inn på grunn av lang svarstid i systemet. Dette er nå løst.
🪲Fjernet «Intern notis» fra varemottaket.
🪲Ved valg av «Solgte varer» i CRM-Modulen blir du nå sendt til salg av varer rapporten med «Vis varer» som standard filter.
🪲Kjøkkenbong ble printet på nytt dersom kopi av kvittering ble printet ut. Dette er nå løst.
🪲Slettede varianter var mulig å velge dersom hovedvaren var lagt til som hurtigknapp i kassen. Dette er nå løst.
🪲Noen kunder opplevde treghet ved henting av kundeordre til kassen. Dette er nå løst.
12. november 2024
Feilrettinger
🪲Restordre kunne få feil status enn det som var forventet ved bruk av innstillinger for status-flyt. Dette er nå løst.
🪲Antall viste linjer og sum linjer i bestillingsforslaget kunne vise forskjellig verdi. Dette er nå løst.
🪲Varelinjene i en arbeidsordre ble automatisk sortert etter varenummer ved låsing. Nå påvirkes ikke rekkefølgen ved låsing.
🪲En visningsfeil som påvirket salg og logg fanen på et varekort tilknyttet variantvarer er nå løst.
🪲I noen tilfeller var det ikke mulig å laste ned en PDF av en ordre, årsaken skyldtes bruk av spesialtegn i notisfeltet. Dette er nå løst.
Feilrettinger
🪲Restordre kunne få feil status enn det som var forventet ved bruk av innstillinger for status-flyt. Dette er nå løst.
🪲Antall viste linjer og sum linjer i bestillingsforslaget kunne vise forskjellig verdi. Dette er nå løst.
🪲Varelinjene i en arbeidsordre ble automatisk sortert etter varenummer ved låsing. Nå påvirkes ikke rekkefølgen ved låsing.
🪲En visningsfeil som påvirket salg og logg fanen på et varekort tilknyttet variantvarer er nå løst.
🪲I noen tilfeller var det ikke mulig å laste ned en PDF av en ordre, årsaken skyldtes bruk av spesialtegn i notisfeltet. Dette er nå løst.
29. oktober 2024
Nye funksjoner
⭐Fakturagrunnlag-siden har fått et mer oversiktlig layout.
Feilrettinger
🪲Salg på kreditt ble opprettet uten tilhørende kunde.
22. oktober 2024
Nye funksjoner
⭐Ytterligere optimaliseringer av synkroniseringsprosessen
⭐Oppdatering av postnummer
Feilrettinger
🪲Om en innkjøpsordre ble opprettet rett etter en annen, ville ikke varesøkefeltet generere varer uten at det var valgt en leverandør.
🪲Fjernet muligheten for å aktivere “Ta med” og “Spør om pris” samtidig
🪲Enkelte kundeordre ville ikke låses etter å ha trykket “Lagre og lås”
🪲Om hurtigknapper for betalingsmetoder ikke var aktivert, dekket linjen for betalingsmetoder de andre hurtigknappene.
🪲Generelle forbedringer rundt autentisering i kassen for å unngå uventet feilmelding om at «token” er utløpt.
🪲Oversikt over «Restordre som kan nå håndteres» etter varemottak ble ikke vist.
🪲Forespørsel om «Vil du opprette en restordre for disse varene?» dersom varemottaket ikke var fullstendig ble ikke vist.
🪲Valgte kolonner i tilbud, kunde og arbeidsordre forsvant når man byttet mellom sider i Duell.
🪲Filterene i innkjøpsordre kunne endre seg etter søk eller vises som blanke selv om filteret var valgt.
🪲»Pakkseddel kan ikke genereres» ble vist om en vare hadde lokasjon, generert pakkseddel og man trykket på «Fakturer nå».
🪲Retursalg fra Shopify manglet navn på kunden.
🪲Via APIet kunne man legge til hovedvaren på en logistikk-ordre framfor variantvaren.
🪲Dersom kunden ikke allerede eksisterte i Duell da en ordre ble hentet til kassen, ble ikke kunden knyttet til salget.
15. oktober 2024
Nye funksjoner
⭐Notiskolonnen i kundeordre/arbeidsordre i kassen på V4 inneholder nå det som står skrevet i referansefeltet på ordren i administrasjonspanelet.
⭐Fakturagrunnlag-siden har fått et mer oversiktlig layout.
⭐Visma NXT integrasjonen støtter nå «orgUnit» dimensjoner.
Feilrettinger
🪲Salg på kreditt ble opprettet uten tilhørende kunde.
🪲Lokasjon ble ikke valgt når et varemottak var knyttet til en innkjøpsordre.
🪲Varekortet manglet kolonnen for lokasjon for klienter med bare 1 avdeling.
🪲Antall rader i vareoversikten påvirket hvordan produktbildet ble beskåret.
🪲Kundegrupper ble ikke lastet inn korrekt på kundekortet for klienter med CRM-modulen.
🪲Kolonnen «På vei inn» ble ikke inkludert ved eksport av bestillingsforslag.
🪲Logistikkordre: Kundens land ble satt til Norge uavhengig av landet som er satt på kundekortet.
🪲Lageret ble i enkelte tilfeller ikke trukket ved generering av restordre.
🪲Kundeskjerm logo: Bildet ble ikke alltid vist på kundeskjerm.
🪲Varer i handlekurven kunne bli vist som om de var «ikke tilgjengelig på lager» når man la til rabatt.
🪲Modalen for å gi pris på en vare ble ikke vist når man la til en «Spør om pris»-vare.
🪲Varer med spesielle tegn slik som « og ‘ ble ikke synlig på kundeskjerm.
🪲Mindre endringer relatert til tekst og bilde.