Arbeidsordre
Arbeidsordre er en modul i DUELL. Arbeidsordren kan håndteres og behandles i administrasjonspanelet, og sendes til kasse til betaling. For å finne alle arbeidsordre logger du inn i administrasjonspanelet i DUELL og går til Arbeidsordre. Her kan du filtrere på datoperiode, ordrestatus osv. Du velger selv hvilke kolonner du ønsker å vise.
Muligheter i arbeidsordre:
- Registrere og behandle ordre registrert på kunde og serienummer.
- Send til kasse for betaling eller fakturer fra admin.
- Send SMS til kunden.
- Bruk sjekklister.
Kort introduksjonsvideo
Ny arbeidsordre
For å opprette en ny arbeidsordre logger du inn i administrasjonspanelet i DUELL og går til Arbeidsordre. Velg Ny arbeidsordre øverst til høyre.
Øverst på arbeidsordren er det en rekke ulike felter. Du avgjør hvilke som er relevante for deg og de som er påkrevet er merket med stjerne.
På arbeidsordren kan du legge til varer og tjenester. Antall av hver vare trekkes fra lageret når ordren er låst.
Hvis du bruker sjekklister vises disse feltene dette etter varelisten. Detaljert informasjon om sjekklister finner du her.
Når arbeidsordren er ferdig behandlet skal den sendes til betaling. Velg "lagre og lås".
Lås | Ordren låses og varelinjene kan ikke lengre korrigeres. Du kan når som helst låse opp igjen for å gjøre endringer. Antall reserveres på lager inntil ordre faktureres eller blir betalt for i kassen. |
Send til kasse | Arbeidsordre sendes til kasse for betaling. Arbeidsordre blir del av dagsoppgjøret den dagen du registrer betalingen. Slik tar du betalt for arbeidsordren i kassa. |
Fakturer | Fakturagrunnlag opprettes. Har du regnskapsintegrasjon overføres fakturaen til regnskapsprogrammet. |
Feltforklaring
Felt | Beskrivelse |
Dato | Brukes normalt for datoen arbeidsordren opprettes. |
Status | Status for arbeidsordren. Statusen påvirker ikke lagerbeholdning eller lignende, men brukes utelukkende for å sortere og gruppere ordre ihht interne arbeidsrutiner. |
Avdeling | Velg hvilken avdeling arbeidsordren gjelder. Feltet vises kun for kjeder. |
Kunde | Velg hvem som er kunden. Du bevarer historikken og finner enkelt tilbake til ordren via kundekortet. Du må ha valgt en kunde for å fakturere. |
Serienummer | Velg serienummer (id-nummer/regnr eller lignende). Du bevarer historikken og finner enkelt tilbake til ordren via serienummeret. Kunden knyttes automatisk til serienummeret om serienummer og kunde er valgt for arbeidsordren. Serienummer er en utvidelse, og denne er ikke tilgjengelig for alle. Ta kontakt med support for å aktivere denne.
|
Sjekkliste | Velg sjekkliste for ordren. Gjør arbeidsflyten superenkel med forhåndslaget sjekklister for enkel notering og håndtering av ordre. Sjekklister er en utvidelse, og denne er ikke tilgjengelig for alle. Ta kontakt med support for å aktivere denne. |
Vår referanse | Velg hvilken bruker som håndterer arbeidsordren. |
Referanse | Fritt tekstfelt. |
Mottatt | Valgfritt datofelt. |
Fullført | Valgfritt datofelt. |
Forventet | Valgfritt datofelt. |
Budsjett | Valgfritt felt for budsjett. Brukes ofte hvis det er gitt prisoverslag til kunden i forkant. |
Notis | Fritt tekstfelt (maks 250 tegn). Vil fremkomme på kvittering/faktura. |
FAQ
Hvordan kreditere arbeidsordre?
Om du ønsker å kreditere en arbeidsordre gjøres dette ved å kopiere den gamle arbeidsordren. Åpne den gamle arbeidsordren og velg Lag kopi.
Velg "Kopier og snu". En ny arbeidsordre opprettes automatisk med alt innhold likt som den forrige, men med motsatt fortegn for antall. Lagre og lås (Se over) for å utbetale i kasse eller fakturere.
Hvordan sende SMS til kunde?
Fra arbeidsordre kan du klikke på telefonnummer registrert på kunde i venstre side av bildet. Et nytt vindu åpner hvor du kan sende SMS til kunden.
Kontakt support for å endre avsender. Navn begrensninger 11 tegn uten mellomrom, og du velger selv om det skal være navnet på virksomheten eller et telefonnummer kunden kan svare på.