Hvordan kan kunde betale med faktura i nettbestilling?
Betaling med faktura er en valgfri innstilling for nettbestillingsmodulen. Funksjonen gir mulighet for faktura utstedt til bedrift. Ved bestilling blir Navn og TLF brukt i bestillingen, registrert som referanse på faktura, ekstra referanse kan legges til ved checkout.
Hvordan aktiverer jeg funksjonen?
Aktivere betalingsmetoden:
- Naviger fra administrasjonspanelet til Integrasjoner > Nettbestilling
- Rull ned til du finner "Betalingsmetoder"
- Klikk "PÅ" for "Faktura"

Betalingsmetoden er aktivert, og fremkommer som et valg ved checkout i nettbestillingen.
Konfigurere kunde for faktura betaling:
Kunder aktiveres for bruk av faktura betaling på kundekortet. Innstillingen er som standard "NEI" på alle eksisterende og nyopprettede kunder.
- Velg menyvalg "Kunder > Kunder"
- Finn kunde som skal aktiveres for faktura betaling
- Klikk "Endre" på kunden
- Fra fane "Generelt", aktiver "Kreditt i nettbestilling"

- Når valget er aktivert, definerer du en fakturakode ansatt/bruker må utfylle i nettbestillingen for at faktura skal registreres på kunden.
Koden må inneholde minst 4 tegn, ingen spesialtegn eller mellomrom er tillatt, kun tall og bokstaver. - Fullfør med "Lagre"
Når koden er lagret, kan ansatt/bruker bruke koden ved checkout i nettbestillingen.
Hvordan betale med faktura?
- Velg produkter, og naviger til betalingssiden som normalt
- Velg "Faktura" som betalingsmetode
- Utfyll fakturakode registrert på bedrift som skal motta faktura

- Referanse på faktura kan også utfylles for ekstra utfyllende referanse. Som standard vil Navn og TLF registret på bestillingen registreres som referanse på fakturagrunnlaget.