Support

Søk etter artikler og svar

Guidene oppdateres og finjusteres jevnlig. Finner du ikke svar må du gjerne ta kontakt. Support per chat og epost er inkludert i prisen for alle våre kunder.

Tjenester (behandlinger)

En tjeneste (behandling) benyttes til salg i kassen og timeboken . I kassen er alle tjenester tilgjengelig via søk, ved å klikke seg gjennom varegruppene og via hurtigknapper. DUELL har ingen standardtjenester, og du må selv opprette de tjenestene du ønsker å gjøre tilgjengelig i kassen.

For å opprette en ny tjeneste logger du inn i administrasjonspanelet i DUELL og klikker på "Tjenester" i menyen.

Du vil nå se oversikten over dine tjenester, her velger du "Ny tjeneste".

Skjema for registrering av tjenester vil åpne seg. Skjemaet vil være likt ulikt fra kasse til kasse, avhengig av hvilke moduler som er aktivert.

I skjemaet starter du med å fylle inn "Navn", "Varegruppe", "MVA-sats", "Pris eks MVA" og "Pris inkl MVA" da dette er nødvendig for å kunne lagre.

Dersom det er ønskelig kan det fylles inn beskrivelse av produktet under "Beskrivelse"

Under "Tidsbruk" kan du sette inn antall minutter det vil ta for å utføre tjenesten, i dette eksempelet har vi satt 30 minutter.

Du kan også huke av for "Spør om tips" om du ønsker kunden skal ha muligheten til å gi tips.

Hvis dette er en tjeneste som skal utføres av samtlige medarbeidere med lik tidsbruk og provisjon kan du nå trykke på "Lagre" og du vil nå være ferdig med å legge inn din tjeneste.

Dersom det kun er noen medarbeidere som skal utføre tjenesten, eller at de skal ha forskjellig tidsbruk/provisjon kan du trykke deg videre til fanen "Medarbeidere".

Her har du muligheten til å velge hvilke medarbeidere tjenesten skal være aktivert på og til høyre kan du overskrive både tidsbruk og provisjon tilpasset hver enkelt medarbeider.

Når du er ferdig med å fylle inn alle punkter kan du trykke på "Lagre" og du vil nå være ferdig med å legge inn din tjeneste.

Du har nå lagt inn en ny tjeneste og er klar til å praktisere!


Forklaring av feltene

Navn

Navnet på tjenesten vil fremkomme på kvitteringer, i timeboken osv.

Varegruppe

Varegruppe brukes til å rapportere på ulike kontoer i kontoplanen (frivillg) og for å lage akkumulerte salgsrapporter.

Tidsbruk

Veiledende tidsbruk i minutter for denne tjenesten. Brukes i timeboken og online booking for å holde av riktig mengde tid. I timeboken kan en manuelt overstyre hvor mye tid en ønsker å holde av til hver kunde.

Farge

Farge som brukes på tjenesten i timeboken.

Bilde

Bildet vises i online bookingen.

Provisjon

Standard provisjon i % til medarbeideren som utfører tjenesten. Provisjon beregnes av prisen eks MVA. Mer om provisjon

Medarbeidere

Under fanen Medarbeidere vises alle medarbeidere. Hukk av for "aktivert" for å aktivere at medarbeideren kan utføre tjenesten (brukes i online booking). En kan også overstyre provisjonen for hver medarbeider.


Hurtigknapper

Tjenester har sitt eget hurtigknapp oppsett. Dette konfigureres og administreres via administrasjonspanelet.

Hurtigknapper brukes for hurtig tilgang til de mest brukte tjenestene.
Velg hovedmeny Varer > Innstillinger > Hurtigknapper timebok

Klikk "Ny knapp" for å legge til en ny hurtigknapp. Velg korrekt tjeneste, og sett rekkefølge og farge for knappen.

Registrerte knapper kan senere endres eller slettes ved å klikke på knappen

Tjenester er som standard oppført under registrert varegruppe, og sortert alfabetisk i timebok oversikten.

Spørsmal og svar

Relaterte artikler

Timebok